Thursday, December 24, 2009

tak kesah lah.

I tak kesah kalau orang kata, kalau kita dalam kesusahan, barulah kita nak hargai kesenangan yang kita pernah ada. Bila kita dah takda orang nak gelak ketawa, barulah kita cari kawan-kawan yang mana patut. memang I dalam kesusahan *susah hati, tapi I ingat kawan-kawan I setiap masa.

tadi, masa melangkah je masuk bilik, ternampak pulak buku lama yang buat tulis profil kawan-kawan sekolah & matrik. takda signal, terus tangan capai balik buku tu. selak sehelai demi sehelai, memang taknak missed satu pon. sambil baca, sambil gelak tapi menangis dalam hati macam tak boleh blah kenangkan balik semua kisah dulu T__T

sejak dari sekolah lagi I tak pernah nak jadi budak baik. T__T masuk matrikulasi, I suka makan dalam dewan kuliah lepas tu mesti ketawa tak agak-agak bila Mr Lok sebut zero jadi giro. Malang jugak takda bau sebab I asik kena jawab soalan kimia walaupon I memang tak tau nak jawab apa. I memang buta huruf kalau belaja kimia T__T Pensyarah kimia I memang anti betol kalau bila tiba waktu makmal dan tutorial, sebab I dan rakan sepasukan yang memang tak kesah sangat kalau kena hentam dalam kelas takkan leka memandang ke papan yang penuh dengan formula pening macam nak pengsan selain memandang ke luar tingkap mencari jejaka kacak yang keseorangan (eheh, Encik S bukan nama sebenar, saya harap encik tak pernah baca blog saya). walaupon dalam kelas I ada sorang jejaka kacak bersuara lunak, tu belom mencukupi (tapi cukuplah untuk buat I tak ponteng terawih waktu bulan puasa).

Dulu, I jugak akan membawa bekal satu kotak air milo dan twiggies tak kira betapa lambat pon I siap untuk pegi kelas, sekarang tak hairanlah bentuk badan I macam buah terlebih air. I akan singgah cafe sekejap dan bagi senyuman paling manis untuk abang cashier (muke macam fahrin ahmad seh, sape tak nak senyum). Sampai kelas, I mungkin adalah orang terlambat tapi I memang tak kesah sangat pon. I jugak menjadi life-saver kepada rakan seperjuangan yang akan datang ke kelas lebih lambat dari I, kerana dirimu begitu berharga. I jugak pernah buat sorang kawan satu kelas dengan I taknak datang BBQ party sempena setahun kami di sana, I panggil dia Naga Buaya. Setahun berlalu cepat sangat sampai I belom rasa puas untuk melaksanakan misi yang tergendala T__T

sampai sekarang, I tak pernah awal untuk pegi kelas. I pon tak tahu kenapa T___T








matrik wa mana boleh pakai sandal, tapi wa hentam saja. wa rindu sandal oren wa T__T

9 cookie[s] ready! ♥:

FatinSyahirah on December 25, 2009 at 12:02 AM said...

tak kisah lah kan.
haih.

dancing queen♥ on December 25, 2009 at 12:09 AM said...

tak kesah tapi susah T__T

Anne Nazeeha on December 25, 2009 at 12:20 AM said...

ahahaa! sama la kita.xpenah awl g klas. masuk lecture hall mesti time lecturer dah ad. tp bes.perhatiab lebih sket.

Antzs on December 25, 2009 at 12:21 AM said...

waaaa..rindu juga zaman matrik..huhu

FatinSyahirah on December 25, 2009 at 12:22 AM said...

setuju.

dancing queen♥ on December 25, 2009 at 12:28 AM said...

@Anne Nazeeha

masuk awal takda makna jugak. sebab kalo masuk awal pon duk belakang sekali jugak T__T

dancing queen♥ on December 25, 2009 at 12:29 AM said...

@Antzs

matrik pon rindu kita. haha

hanisah on December 25, 2009 at 5:36 AM said...

bestnye abg cafe muka cam fahrin..

kat kmpp...abg cafe rambut M dowh. hahahha.. (arap2 abg cafe x bca bl0g neh). hua3. tp neslo abg rmbut M tu best gle!

wndu abg cafe!

eh3...windu neslo! hua3..

dancing queen♥ on December 25, 2009 at 2:45 PM said...

@hanisah

abang tu muke je macam fahrin, jual mahal okey. nasi telor kicap abang cafe sedap, sebab makan tu je bile waktu malam T__T

 

♥ HEY HONEY ♥

♥ LOVE ONLINE ♥