Friday, January 9, 2009

less than 12 hours..

hari ni adalah hari last dekat rumah. u see, esok saye perlu membawa diri ke tempat asal. macam malas betullah. hari tu macam excited je nak balik cheras. namun, hari ini, waktu ini dan saat ini, hatiku terasa sangat tidak rela mahu kembali ke sana. ops. sorry, terlebih sastera. yelah, TRet cakap, saye sepatutnye jadi cikgu bahasa melayu kerana tidak mempunyai jiwa seorang cikgu sains. cis cis cis. tapi, itu memang betol. jika mahu menterbalikkan ayat, aku boleh lah. tapi kalo suruh aku terbalikkan formula semua, anda jangan haraplah aku mampu. hanye mampu melihat dan terkebil-kebil melihat formula tu diam tanpa bicara. eceh! kah kah kah.

sorry lah Ret, kalau aku expert dalam BM nanti, takdelah aku mentulis blog pulak, akan aku hasilkan novel cintan cintun lah pulak. baru berjaya dengan maju ke depan. membina wawasan 2020. yeah~! HAHAHAHA. ok, cakap pasal buku, korang bolehlah dapatkan buku abang aku kat pasaran. harga aku tak taw. buku ni aku promote for free taw. die tidak membayar aku walau setitik air pon. kalau mintak tolong die beli burger ataw top up, die akan beli for free. kire upah la tu kan. buku ni sesuai untuk golongan yang mempunyai talian persaudaraan dengan komputer dan sewaktu dengannya. aku pon takkan bace sebab aku tak paham, bace pon tak berkesan dek otak aku yang berkarat ni. hehe.. buku ni dah lame kat pasaran. mungkin akan keluar lagi satu buku pada tahun ni. dengar2 pasal 'blog', tapi tak tawlah aku. die takkan memberitahu aku pon. nanti dah siap die suh aku beli je. kah kah kah. cis punye abang.


2 bulan rase sangat sekejap u know! tibe-tibe dah perlu membebankan otak dengan pelajaran again and again. for this coming semester, akan kembali bertemu dengan lecturer biology yang kami sangat gentar. cewah! betol i tell u. kalau tak boleh jawab soalan, kami2 bakal di hadiahkan dengan kata-kata yang agak kasar dan akan didenda dengan secukupnye. tak tipu punye. last sem dah kene wat exercise dalam kelas die dengan percuma sekali kerana tidak dapat menjawab soalannya dengan pantas. kah kah kah. aku nih berfikir pakai otak paling dalam kau tahu, payah lah sikit nak menterjemahkan nye kat luar dengan sepantas kilat. seperti cakap Siti, ketika cuti ni lah kami perlu mempersiapkan fizikal dan mental bagi menghadap beliau pada semester depan.

tak boleh nak imagine lah 12hb ni. sangat rindu kawan-kawan. taknaklah kite separate :( pulang ke cheras bermakna saya akan meninggalkan rumah yang tersayang, makanan free dan sedap, tv yang bisa menggegar otak, kucing2 yang comel dan paling penting talian internet yang laju. owh owh. tak dilupekan, ibu bape yang terchenta. dont worry, i'll be back soon :)

btw, cuti ni takde la sangat tak bermanfaat. pegi holiday dengan family eventhough takde la lame sangat. tapi sangat seronok:) and as my friend told me, "zatie, cuti kau abes 3/4 untuk tido SAHAJE". haha. HEllo~! takde lah. aku banyak jugak buat kerja-kerja berfaedah ok! kerja-kerja amal jugak di buat. kerja amal untuk menonton sehati berdansa. tak lah mengvote atau ape2, cume aku tengok program tu, kire macam memberi sumbangan jugak lah kan. bill astro kene bayar jugak ok, walaupon tak mengSMS. tiap2 hari mentonton rancangan yang best sahaje. memilih lah aku nih! pukul 2.30 mesti nak tengok Jelita sebab hero die comel. KAH KAH. sayang, hope u did not read this enrty =P petang lagi, mesti tengok spa Q, sebab macam ramai je orang gedik dalam drama tuh. makin hari maken menyampah dengan watak Qistina, kalo taknak tu, jangan la layan. gedik gedik. oh, bukan salah die. dah director die suruh buat macam tu. hehe. malam usah kirelah. semua cerita aku dah hafal pukul berapa ok! HEHE. mak aku cakap, takpe tengok tv, jangan jadi kutu rayau =P tapi sekarang, sangat tak puas hati kerana masih blom dapat HEROES SEASON 3. tolong lah kawan2. silelah sampaikan pada saya :) HAHA

everytime rase cam bosan, aku asyik keep on watching the same movie, twilight. KAH KAH KAH. Ye lah, sape suruh si Robert Pattinson tu hensem and cool sangat dalam movie tu. sangat cool i tell u. suke cara die treat Bella. mata die sangat... ouch! bisa menggegar jiwa. hehe. even die pakai contacts kaler brown2 camtu. takleh blah mase Bella tanye "did u wear contacts?" and die reply "no". HAHA. kebenarannye, memang nampak la wei ko pakai contact!! dah terpakse kan? The hot vampire tu suppose to have a brown eyes. but Robert have blue-grey eye colour and sometimes, orang cakap nampak macam green, orang la cakap. kalau aku, aku still cakap die hot. haha. (marahlah boifren aku kali, ni. ampun sayang!!) HAHAHA. Ain, aku tunggu novel Twilight yang di janjikan bersama2 dengan hadiah untuk aku. i keep your promise. kih kih kih. i'll wait the souvenir from u also sayang. kih kih. murah rezeki aku :)

masih ade kurang 12 jam untuk bergembira disini. i'll have fun here sementara masa masih ada:) yeay!

hakim & iskandar

atok & hakim

kak long & sis-in-law, kak ta



p/s: si comel keguguran. sian die. dah la pernah hilang 6 ekor anak sebelum ni :(

8 cookie[s] ready! ♥:

MIZZIDIEY on January 9, 2009 at 10:50 PM said...

huhu..
saye ade heroes III
kui3..
x smpt la nk bg kamu..
lalala~

dancing queen♥ on January 10, 2009 at 12:36 AM said...

gilo2. aku dah separuh sedar cari heroes season 3. nak download malas. KAH KAH KAH. duk gile kat edward cullen je. haha. btw, heroes makin mengarut. benci2

MIZZIDIEY on January 10, 2009 at 2:45 PM said...

hahah..
tu la aku duk keep je heroes ssn 3 tu.. sbb ak x tgk lg season 2.. sadis tol!! hehe..
eh nk g dos ko??
huk3.. sdey2.. isk3..
sepi la dunia intenet menet ni..
lalala~

athirah mohamed~ on January 10, 2009 at 4:19 PM said...

haha~!!
kan sudah ak bilang mbak handal bahasa melayu, mbak saja ngak mau dengar dong..
kah kah kah~!! *gelak gaye kamu*

ish3.. saye sangat menggemari Edward Cullen aka Robert Pattinson..
T_T
nati mau dibaca lagi novelnya..
hahaha~!!

A for Alhamdulillah on January 10, 2009 at 5:12 PM said...

waaaa...terenye abg mu wat buku php n mySQL..abg mu keje mnde..??aq br blaja php sem lpas..dgn jayanya aq mhabiskan sem dgn perasaan tataw ape2 ttg php..amat la mnyusahkan kepala yg yg seberapa ade pndainye ini..sob3~

Mr A on January 10, 2009 at 8:21 PM said...

edward cullen? x abeh2 ngan mamat tu..hahah
ko tgk online suda la heroes tu..aku pon mls donlot tgk online..ko tgk kt www.youku.com n search je heroes tu..bhse cine, kompem ko x phm. tp bantai je buat2 faham..;citer ngarut pon, still best ape..
n, ko tgk Gossip Girl x? tu pon super best!

dilahrazak on January 11, 2009 at 6:19 AM said...

cikgu!
saya amat jeles kerana xleh hafal rancangan tv seperti kamu~ juga makan free n sedap..*muke xpuas hati**

tapi saya gembira sbb kurang 12 jam lagi, kamu akan jadi macam saya. jauh dr rumah, n study. kene blaja bio.muahaha **ketawa jahat**

dilahrazak on January 11, 2009 at 6:19 AM said...

cikgu!
saya amat jeles kerana xleh hafal rancangan tv seperti kamu~ juga makan free n sedap..*muke xpuas hati**

tapi saya gembira sbb kurang 12 jam lagi, kamu akan jadi macam saya. jauh dr rumah, n study. kene blaja bio.muahaha **ketawa jahat**

 
SUARA GURU MALAYSIA

♥ HEY HONEY ♥

♥ LOVE ONLINE ♥