Wednesday, October 28, 2009

30%. ka ching!

apa masalahnya dengan 30%?


ye. 30% sekarang membawa masalah besar kepada guru-guru pelatih di IPGM KPT (IPGM lain aku tak taw!). Khabar angin yang bertiup dan merobohkan ketenangan dan kenikmatan kami semenjak 2-3 hari ni. 30% daripada elaun yang diterima setiap semester akan dipotong mulai sem depan. Ape kesssssssssss....??!!

Khabar angin aje okey. Jangan cemas. Sile tarik nafas, ok. Hembusssssssss~

Bayangkan, dengan elaun RM4200++(bagi yang tidak tinggal di kolej kediaman) atau RM3800++ (bagi yang tinggal di kolej kediaman) *tak masuk duit buku* ni pon kami bagi sesak nafas nak idop bila dah tiba akhir sem macam ni. Bagi yang tinggal kat luar, nak bayar sewa rumah, bil itu, bil ini.. Sesak jugak nafas nak idop T______________T. Yang tinggal kat dalam ni pon nak bayar macam-macam. Bil broadband lagi. Ammmmmmmmmaaaaa~


dan..


dengar khabar, mulai tahun depan pengambilan PPISMP jugak akan dibekukan? betul atau tidak aku tak tawuu. Kasehan lah adik-adik. kih kih kih. tapi, ada bagosnya jugak, institut macam dah padat jew. mane nak sumbat semua intake baru.

yang penting sekarang


tolonglah cakap kat aku khabar angin ini semuanya tidak benar!! 30% tu banyak okek. mane nak cekaw duit beli barang untuk projek, ABM  bla bla bla....



encik hussin dan isteri memang bank bergerak bile dah akhir sem ni.. Hehehehehe....



credit: MengGOOGLE



p/s: ilmu dan duit sama penting :))

5 cookie[s] ready! ♥:

m on October 29, 2009 at 1:13 AM said...

dan juga
graduan pendidikan yg grad taun depan
posting mereka akan dibekukan selama 2tahun
adakah ini benar?
ini adalah antara khabar angin yg tersebar
sbb kerajaan dah MISKIn

DatinSeri ♥ on October 29, 2009 at 12:46 PM said...

@ m

haish, kerajaan dah betol-betol m*skin ni. ade pulak nak tarik balik duit students. yang dapat ni pon tak cukup, nak bagi lagi sikit. haih! dengar jugak yang posting akan dibekukan. macam nasib kite bertambah malang jew~ T________T

erli alias on October 29, 2009 at 1:34 PM said...

owh2 ...
taknak pikir pasal nih !!
huhuhuhu ... jom p carik keja lah mcm ni .. haha

athirah mohamed~ on October 30, 2009 at 12:48 AM said...

ak dgr gop tp harap2 xkowt..
elaun leni pon ak mepeh harhar..

tapi seyes eh belanjawan negara kuar, konpemkan bende ni sure kene potong?

aigooo~ tensen aiyyoo T_____T


p/s: dear ALLAH, insyaALLAH next yeal, ill be good. tidak akan mencuba ponteng sesuka ati lagi. nati elaun tak berkat :)

DatinSeri ♥ on October 30, 2009 at 1:40 AM said...

@ erly:

jom keje weh~ huhu

@ tret:

haha. sile elakkan akta 174. ntah la, harap2 tak la. mane nak cekaw duit hidup 1 sem. wuwu

 

♥ HEY HONEY ♥

♥ LOVE ONLINE ♥