Tuesday, September 7, 2010

Tumpang lalu

Bahan-bahan untuk membina beberapa buah kek 18 tingkat yang enak dah habis beli. Strategi untuk beli barang: Bawa ibu bapa anda bersama, tapi shopping sorang-sorang. :) Nescaya ibu bapa sangat penting lepas selesai masukkan semua barang dalam troli. Dapat buat muka bangga depan cashier tak payah risau duit tak cukup :) Shopping di Tesco Extra Cheras memang tak dapat bawak ibu bapa skali, takpa takpa. Hari ni saya bawak sekeluarga skali ha pegi beli barang.






Masalahnya, dah balik rumah macam malas pulak nak mula menebar tepung roti canai.Okay okayy, menitik air mata darah ibu bapa kalau tak mula buat kek. Dah habis beratus beli barang, sekarang kau cakap kau malas??!! What the @#$%^!!! Bagi menaikkan mood, dengan sedaya upaya saya patah-patahkan biskut marie, nak buat kek batik ni ha. Kek paling mudah pada era lepas Merdeka. Eh, Selamat Hari Kemerdekaan ke-53 Malaysia! :') Dah tua Malaysia rupenye. Sambung! Agak-agak kek batik dah boleh penuhkan peti ais, terpaksalah keluarkan barang-barang untuk buat kek dan biskut yang lain. Malasssss (=.=")




Skarang dah hampir sejam sediakan semua kelengkapan, saya masih belom ayak tepung-tepungan lagi ni. Instead, i'm watching K-Series. yeahhhh memang pandai. Kek tak buat, report assignments & task tak buat. Update blog selepas selesai habiskan satu episod Shining Inheritance. Ehh.. dah episod 14, ade lagi 14 episod T_________T Maaf Dr. S, maaf Ibu bapa. Kek belom buat, report pon tak buat. Saya harap Dr. S fahami jiwa insan yang dah lama rindukan suasana cuti. Bwehehehe. Ibu bapa saya memang dah selalu faham, kalau selalu cuti pon saya akan buat macam dah lama tak cuti jugak :')






Saya janji, satu episod je lagi lepas tu terus sambung buat kerja. Fuuhhhhhhhh~!!





Shining Inheritance


Btw, this has been one of my fav song. Please listen to this song and read the translations. :') This is one of the tracks in You’re Beautiful OST.



p/s: Nisah, kene try buat dulu, baru boleh share. Kalau tak jadi MALUUUUUUUUUU!! :D

3 cookie[s] ready! ♥:

athirah mohamed~ on September 7, 2010 at 4:40 PM said...

bes ke cite neh?
aku tak tengok lagi hhaha ;)

dancing queen♥ on September 7, 2010 at 6:49 PM said...

ohh.. setakat ni best la. tengok2! aku pon nak sedut cerita kalo mu ada. :D


nangis ohhh tgk cite ni

Herbalife Coach Fatin Syahirah on September 8, 2010 at 2:46 AM said...

haha. kak, kenapa tiap kali part nak buat kek ni rasa malas dia lain macam heh? sebab i do thee same jugak. semangat dah ada, tapi bila dah ada barang-barang depan mata, terus asyik nak bertangguh. sudahnya, tak buat jugak. kalau buat pun last minit punya buat.

pape pun,
selamat hari raya jugak!!

nak duit raya!

 
SUARA GURU MALAYSIA

♥ HEY HONEY ♥

♥ LOVE ONLINE ♥