Thursday, July 23, 2009

wajarkah?

mengapa kita selalu tidak pernah berpuas hati dengan apa yang telah kita perolehi? mengapa perlu kita mencari sesuatu yang tak pasti?



Ramai yang memuji bahkan memuja kecantikannya. Memuji kesantunan serta kesopanannya. Namun, bertudung bukan dirinya. Tudung hanya digayakan untuk membawa sesuatu watak. Boleh pulak buat statement seperti, "Saya sama seperti gadis remaja lain yang tidak bertudung dan gemar bersosial." objektifnya juga berbeza berbanding kami (golongan bertudung), objektif yang mungkin tidak sesuai untuk dikongsi bersama peminat-peminatnya. Tak faham betul dengan dunia sekarang. Yang menggayakan tudung hanya untuk sesuatu yang tidak pasti. Lepas tu, ramai pulak yang diluar sana memuja-muja. Sanggup download gambar, tahu secara detail tentang dirinya. Entah lah. Mungkin golongan bertudung seperti kami ni sudah terpencil dan golongan yang ditanda sebagai "dah-tak-payah-pandang-lah!" tak up-to-date lah katakan~ pakai tudung bukan hanya untuk nampak cantik, baik dan sebagainya. biarlah aku comot bertudung seperti yang aku suka, tapi aku tidak merendahkan nilai sehelai tudung. fikirlah sendiri.


aku bukan sebaik malaikat, ini cuma pandangan seorang penulis blog yang agak sinis. aku tak mengatakan aku seorang yang cukup 'perfect' untuk dijadikan sebagai contoh, tidak sama sekali. aku cuma beranggapan bahawa sehelai kain dipanggil tudung tidak harus dipermainkan bahkan untuk menjayakan sesuatu keadaan. sungguh tidak sesuai. aku bukan prejudis. biarlah hanya aku yang mengenali diriku sendiri.


okey, aku tidak mentuju kepada sesiapa, tapi jadikanlah ini sebagai iktibar dan peringatan untuk diri kita. mengapa perlu berpura-pura hanya untuk berjaya? mereka diluar sana mungkin ramai yang tak bersetuju, tapi ini hanya pendapat aku yang mungkin tak dapat diterima ramai, terutamanya golongan lelaki. kalau tak suka, dengan senang hatinya, bolehlah tekan ikon 'x' di atas. sekali ditegaskan, ini hanya pandangan aku! jangan nak memandai putar belit cerita. kau tak suka, kau punya pasal-LAH.


aku mahu rehat dari membuat sebarang entry selama beberapa hari (atau lebih, mungkin). ingin tenangkan fikiran dan perasaan, aku tahu aku boleh lakukannya. cuma, aku perlu berusaha. berusaha untuk mencari sisa kekuatan diri yang masih tinggal, aku pasti masih ada :)) doakan okey kawan-kawan. anyhow, take care ppl. me going to miss this blog and everybody. :)) (eceh! macam nak cuti lame jew). have fun ppl!



saje gedik nak sidai gamba sendiri kat sini. kau diam! ngee~



p/s: duk diam-diam. nanti ade orang marah pulak kutuk wanita idaman die. ngeee~

3 cookie[s] ready! ♥:

ajibah abol on July 24, 2009 at 1:26 AM said...

setuju!

dancing queen♥ on July 24, 2009 at 2:21 AM said...

hak hak. kan ex-rum8! i pon setuju. (mmg lew) hilang sudah respect terhadap dia. huhu


oi. sejak bile jadi ajibah abol neh? taw la ehem ehem di panggil ajiz (kalo xsilap) HAHA

ajibah abol on July 26, 2009 at 3:16 AM said...

haishh, syuuuh!
tiada kaitan dengan ajis okek.
hahaha.
nama ajibah abol diangkat dianugrahkan kepada saya sempena kisah saya di sarawak.

orang memberi kita menerima.
haha, tetibe je.

 
SUARA GURU MALAYSIA

♥ HEY HONEY ♥

♥ LOVE ONLINE ♥